Mitä asiakkuuksien johtamisella tarkoitetaan?

Asiakkuuksien johtaminen on yrityksen asiakaspääoman systemaattista kehittämistä tunnistamalla yritykselle parhaat, asiakkaalle arvoa luovat toimintamallit. Asiakkuuksien johtaminen on strateginen tapa johtaa yrityksen asiakaspääomaa.

Yrityksen asiakaskanta on pääomaa, joka tuo hyvin hoidettuna kilpailuetua ja jatkuvaa tuottoa.

Kilpailussa menestyminen tarkoittaa kaikkia niitä asioita, jotka tuovat kilpailuetua asiakkaalle arvoa luovien ja asiakkaan arvostamien seikkojen osalta. Keskeisiä kysymyksiä ovat esimerkiksi:

  • Markkinatilanne juuri nyt – missä olemme vahvoja, missä emme?
  • Minkälaisia asiakkaamme ovat nyt? Mitkä ovat strategian kannalta tärkeimmät, kasvavat ja kannattavimmat segmentit ja asiakkaat jatkossa?
  • Mitä arvoa tuotamme asiakkaillemme, miten se tulee esiin toiminnassamme ja asiakasviestissämme?
  • Miten asiakkuuksia suunnitellaan ja johdetaan? Mitkä ovat parhaat mittarit?
  • Miten muut prosessimme tukevat toimintamallia ja auttavat kasvutavoitteiden saavuttamisessa?
  • Miten kasvatamme asiakaspääomaa laadullisesti ja euromääräisesti? Mikä on paras hoitomalli eri segmenteille; toimintamallit, asiakasprosessit ja eri kanavat?
  • Mitkä ovat työkalut, jolla työtä tehdään; asiakasviesti, tarpeen tunnistaminen, analysointi- ja suunnittelutyökalut? Miten kaikki linkittyy CRM:ään ja muihin järjestelmiin?

Olemme rakentaneet lukuisiin pk- ja pörssiyrityksiin asiakkuuksien johtamisen toimintatavan, jolla asiakkaamme ovat tehostaneet myyntiään ja saavuttaneet kannattavaa kasvua. Katso referenssejämme täältä>>

Ota yhteyttä, niin keskustellaan, mitä  yllä olevat kysymykset tarkoittavat teillä ja miten voitte luoda kilpailuetua asiakaspääomanne systemaattisella johtamisella.

   Yhteydenotto

Tilaa sähköisesti tehtävä Asiakkuuksien johtamisen nykytilan kartoitus! Lähetämme linkin kartoitukseen ja saat tulokset käyttöösi välittömästi kartoituksen jälkeen. Tulokset piirtyvät graafisesti. Aihealueet käsittelevät mm. yllämainittuja keskeisiä kysymyksiä. Kartoitukseen voi vastata johto tai valitut avainhenkilöt.

     Kartoitus

Asiakkuuksien johtamisen nykytilan kartoituksen hinta on 450 euroa + alv. Kartoitus tehdään sähköisesti ja saat tulokset käyttöösi heti kun kyselyyn on vastattu.


Miksi asiakasluokittelu ja asiakkaiden segmentointi eivät riitä?

Kaikkia asiakkaita ei voi käsitellä samalla tavalla, jollei se ole strategisesti järkevää. Silti pelkkä asiakkaiden segmentointi ja asiakasluokittelu ei riitä. Me haluamme antaa vastauksen, miten yrityksenne saavuttaa kilpailuetua systemaattisella asiakkuuksien johtamisella. Analysoimme kanssanne nykyisen toimintatavan vahvuudet ja heikkoudet, markkinatilanteen muutokset ja mahdollisuudet, nykyisen asiakaskannan rakenteen ja niin edelleen. Tämän jälkeen rakennamme kanssanne uudistetun toimintamallin vankalle pohjalle.

Järjestelmä ei saa ohjata toimintaa, vaan toiminnan järjestelmää.

Asiakkuuksien johtamisessa on tärkeää, että järjestelmä ei ohjaa toimintaa. Olemme mukana CRM- tai muun järjestelmän kilpailuttamisessa. Kanssamme laadittu kirjallinen toimintamalli toimii työkaluna CRM:n järjestelmän valinnassa ja ohjeistuksena järjestelmän toimittajalle.

Digital Business Tools -palvelussamme voit tehdä strategista suunnittelutyötä analysoimalla nykytilaa, suunnitella ja laskea tarvittavia aktiviteetteja ja asettaa tavoitteita. Palvelussa on työkalut asiakassalkun johtamiseen, asiakaskohtaisiin suunnitelmiin ja avainasiakkuuksien johtamiseen. Palvelu toimii itsenäisesti tai se voidaan kytkeä osaksi CRM:ää. Tutustu työkaluihin ja tilaa tunnukset veloituksetta koekäyttöön!

     Koekäyttö

Digital Business Tools -tunnusten koekäyttö on veloitukseton.